duminică, 12 august 2007

Vecinii mei..vecinii tai??

M-am gandit...
Viata la bloc este unul dintre blestemel lumii moderne.
Poate e mai solicitant si mai complicat sa ai grija de o casa "pe pamant", dar cu siguranta o sa iesi in avantaj.
Si cum toate posturile mele trebuie sa-si gaseasca radacina intr-o frustrare, sau intr-o bucurie.
Astazi am realizat ca e cazul sa imi pun la punct (virtual) vecinii.
Sunt constienta ca niciun dintre ei nu o sa-mi citeasca mie postul, dar poate dupa ce scriu tot ce am de scris o sa-mi iau inima in dinti si o sa le zic si in fata, pana atunci hai sa va familiarizez cu peisajul.
De cand eram mica, parintii mei m-au invatat ca atunci cand intalnesc un vecin pe holul blocului, in lift, pe scari, in fata blocului...e frumos sa-l salut.
Astfel de ani de zile eu stau si imi salut vecinii. Ei bine aici intervine o problema, ca si vecinii astia sunt persoane complexe si se clasifica in mai multe categorii.
Asadar:
Vecinii care iti raspund la salut, sunt vecinii de treaba, dar sa nu-ti faci ilulzii in aceasta categorie intra foarte des si vecinul de la 3 care pune manelele fix cu o zi inainte de Bac, si pentru care chemi politia. Dar ce sa zic, din punctul asta de vedere am respect pana si pentru vecinul manelist, care desi a platit o amenda datorita mie, el imi raspunde la salut.
Mai sunt vecinii(rar la masculin, cel mai des la feminin) pe care poti sa-i saluti cat vrei tu, chiar si ani intregi (am incercat), ca o sa se uite la tine speriati si o sa plece mai departe, sau o sa treaca chiar si peste privirea de rigoare, si o sa ai senzatia pentru cateva secunde ca esti invizibil.
Cu astia am aplicat toate tacticile posibile: am salutat frumos, am salutat pe un ton mai ridicat in cazul in care poate nu ma auzeau, am incercat tot... refuza categoric sa raspunda la salut si sincer nu inteleg de ce, avand in vedere ca eu una nu le-am facut nimic...
Mai sunt vecinii prietenilor tai, care din pacate ca in orice bloc se impart in cele doua categorii precizate mai sus, numai ca aici mai vine si categoria a 3a... a celor foarte atenti cu cine intra sau iese din bloc, si ei sunt cei care te intreaba la ce apartament mergi, cu cine vrei sa te vezi, si in final o ultima incercare de a te indeparta de teritoriul lor, te anunta ca respectiva persoana/familie e plecata in vacanta asadar nu ai niciun motiv stai pe langa scara blocului, in mare parte ei sunt cei mai amuzanti...
Asadar..obiectiv pe termen..relaiv lung:
Achizitionarea unei case pe pamant, in Bucuresti sau in apropiere, o casa cu o curte destul de mare incat sa nu trebuiasca sa vad peste gard un vecin si sa il salut...cat despre garaj, sa fie interior, ca sa ma urc in masina si sa nu existe nici cea mai mica sansa sa ma intalnesc cu un vecin....
Si totusi..mami..tati?? De ce naiba ne salutam vecinii, ca pana la urma sunt niste necunoscuti... hmz...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu